Whenever I say...

Remember to give me a LIKE @ my FaceBook Page, TQ!

~ ♫ ~

:: 我喜欢。雨天。23/04/12

:: 我的第一本插画电子书 ~《星星不见了》, 已经出街了,APPLE APP 形式下载。
LIKE我设在FB的专页!
谢谢你们!:) 12/11/12

:: Apple App download 星星不見了




5.6.08

遗落在向日葵花园中的苹果 Missing Apple In The Sunflower Garden

I love this drawing most, it took me abt 8 hrs to complete in a A4 size drawing paper. I think this is a great move to me, I was trying to figure out a character, making my drawing much more interesting and lovable. Wonder which can be the strong point for this gal? Apple icon deco on her dress? Modern retro fashion style? Hahaha.... Seems like identifying myself.... Well, Gambateh AppleRain.....
如果有这么一颗苹果, 在丰收时刻不慎掉落在开满向日葵的花园中, 它会觉得孤独吗? 会否在我们都不曾察觉的角落, 会有一位天使或精灵伴着它轻轻吟唱?
盛放着的向日葵燃烧起了季节的灿烂….. 谁说被遗忘的我会寂寞呢?

Drawing done on 04/06/08

2 comments:

carol said...

i love this drawing too~! 苹果有了更多的向日葵朋友,怎么会孤单呢~ ^^

Ann c. said...

谢谢你,carol~
看到你comment在这一张,我很有感触!:)

这是我的第一张有人物的画!
那时候开创部落格不久,也没有什么人会来~
当然更加不会有什么comment了。

以前常用英文,因为想到是一种国际语言,
可是华文还是我的最爱,要表达任何东西都比较自在顺畅,所以慢慢蜕变.....

画画是很孤独,因为必须独立创作,思想,自己跟自己对话......
久而久之我都以为自己已经自闭了! =.=!!

可以走到现在,
慢慢确定自己的画风和方向,真的还要很感谢许多网友~
再次感激,哈哈!我们一起加油!:)